عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

من اساسن خیلی حال می کنم با گیر الکی دادن.
به خودم ، به شما ، به اونا ، اینا و ... ، ولی از اونجایی که جدیداً خیلی خودم پسر گلی شدم ، به خودم انتقادی وارد نمی دونم پس همون به شما ، اونا ، اینا و .... ، انتقاد وارد می کنم.
در ضمن آگاهی از نظرات شما باعث خرسندی منه.

آخرین نظرات

خر شناسی بالینی

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ق.ظ

اخیراً فکر میکردم که بعضی چیز ها خرند.

کنکور شاید یکیشان باشد!(اگر فکر کردید قرار است پشت کنکور بمانم و آمده ام فحش بدهم به آن مفلوک، همینجا میگویم کور خواندید، کنکور از پسمان بر نیمامد ولی من کلاً ادمی نیستم که برای فحش دادن دلیل بخواهم، برایم یک چیز کاملاً حسیست این قضیه!)

فکر میکنم که من عاشق ریتم ام، نه اینکه روبات باشم یا حتی کمی منظم، ریتمیکم! ینی زندگی ام از الگوریتم خاصی پیروی میکند.

خوب اولین نتیجه گیری خرکی در این مطلب خر تو خر، میتواند این باشد که چیز های بی ریتم مرا می آزارند، ولی حقیقت ندارد، چون چیزهای بی ریتم نیستند که خر اند، بلکه خر ها کاملاً ریتمیک اند ولی  یک جایی اون وسط مسط ها، یک عاغا یا غانوم مهترمی، ر+ی+د+ه است به ریتمشان!

مثلاً تمام سنگ فرشهایی که بنده به عمرم دیده ام.

همه شان بلا استثناء ریتم دارند مثلاً س س ق س س ق س س ق(سفید و قرمزند سین و قاف) بعد یهو آن وسط مسط ها یکی آمده به جای یک سفید، قرمز گذاشته! و ریتم را هموار کرده س س ق س ق ق س س ق س س ق!

اینجور چیز ها برای من خرند، کنکور هم یکی از اینهاست حتماً، می آید م+ی+ر+ی+ن+د به همه چی، ریتم نمیگذارد برای آدم لامصب!

ولی اگر فکر کردید که من میخواهم به کنکور فحش بدهم، باید بگویم که من فحش هایم را خیلی وقت پیش داده ام.:)

مشکل من این است که کنکور شاید خر باشد ولی خیلی چیز های دیگر حتی خر هم نیستند.

چیز هایی که بعد آن اتفاق می افتد مثلاً.

این سوال که "پویا جان کنکور چطور بود" مثلاً!

یا استرس اعلام نتایج.

سایت سازمان سنجش.

انتخاب رشته!!!!!!!!!!

این یکی که اصلاً هفت جد و آبادش یک چیزی آن طرف خر است!

آخر آدم هرگز از انتخاب بزشکی تهران قبل شهید بهشتی نمیترسد!

چون آدم قرار نیست هیچ کدامشان را قبول شود:دی

ولی از انتخاب داروی شیراز قبل از پزشکی سنندج چرا!

برزخیست لا مصب!

باید بشینی فکر کنی که اگر داروی شیراز قبول شدم، آیا ما تحتم آتش نمیگیرد که چرا نرفتم پزشکی سنندج بخوانم؟

بعد حالا این اطرافیانت، آنها هم خر نیستند ولی به دلایل دیگر! هر کدام یک جمله میگویند و م+ی+ر+ی+ن+ن+د به انتخاب رشته ات!

+پویا جان هر رشته ای خودت دوست داری رو بزن!

+پویا جان به بازار کار فکر کردی؟

+ببین کدوم به شخصیتت میخوره.

و...

پ ن: من دارو سازی را دوست دارم، خیلی هم دوست دارم، و تصمیم دارم اگر در یک دانشگاه تاپ پذیرفته شدم دارو بخوانم چون در یک دانشگاه معمولی عاقبت یک دانشجوی داروسازی دارو فروشی خواهد بود که دوست ندارمش.

و سوالی که الان برای من مطرح است این است که آیا دانشگاه شیراز در رشته ی داروسازی یک دانشگاه تاپ است، یا معمولی، یا داغان، یا چیز دیگر!

چون اگر تاپ باشد، برایم به پزشکی یک جای معمولی ارجح است ولی اگر معمولیست، ترجیح میدهم پزشکی یک دانشگاه معمولی بخوانم تا داروی یک دانشگاه معمولی!

اگر در این زمینه اطلاع خاصی از سطح رشته ی داروسازی در دانشگاه شیراز از نظر امکانات و اساتید و اینجور چیز ها دارید ممنون میشوم بشنومشان.
ممنون.

  • ۹۴/۰۵/۰۶
  • ۱۴۱۶ نمایش
  • pou617

نظرات (۲۲)

  • دختر خاکستری
  • بعضی چیزا از اینا که گفتین هم خر ترن مثل وقتیکه میخواستم از رشته ریاضی برم حسابداری و همه میگفتن حیفه :|
    آخه حیف چیه؟؟! مهم اینه که دوستش دارم دیگه
    خر دومم اینه که مجاز بشم برای دولتی ولی مجبور باشم فقط شهر خودمو بزنم :| این آخری خیــــــــلی خره بدم میاد ازش اصن:|||
    I want to echo Jim W’s comment: duration and maturity are not the same thing. There is a very important difference for investors. The post consistently uses da0;2ur8tion” when maturity is what is being discussed. Otherwise, excellent info as usual.
    شهرستان همانا و ... همانا ! (جای خالی را با منصفانه ترین کلمه ممکن پر کنید !)
    سلام.کل پستتون رو نخوندم...فقط قسمت زرد رنگ رو دیدم که پرسیده بودید ایا دانشگاه شیراز واسه دارو تاپ هست یا نه؟باید بگم بله ...دوستان با رتبه های تاپ دارو شیراز قبول شدن واسه پزشکی هم باید رتبتون قریب ۱۵۰ تا حداکثر ۲۵۰ باشه واسه شیراز .البته تا اونجایی که اطلاع دارم.البته دوستان با این رتبه هایی که داشتن سهمیه بومی هم داشتن...
    اینا خرده جات اطلاعات از رشته ی تجربی بود
    امیدوارم مفید بوده باشه دوست عزیز.
    پاسخ:
    مرسی از اطلاعاتتون.

    من که هنوز کنکور ندادم، ایشالا خوب پیش میره D:
    ولی داداشم میگف از این حرفا، یه فامیل سمج هم داشتیم هی میپرسید کنکور رو چجوری دادی؟!
    فرق دارو ی تاپ و معمولی رو نمیدونم ولی یه آزمایشگاه باشه، بندازنت توش، بگن چن تا دارو جدید بساز D:
    v:
    + دانشگاه شیرازم که موزه اس (از لحاظ معماری)، شایدم اشتباه شد P:
    پاسخ:
    ایشالا خوب پیش میره آقا زیاد درگیر نکن خودتو.
    ما خیلی فامیل سمج داشتیم.
    فرق خاصی نمیکنه. فرقش اینه که وقتی تو یه دانشگاه معمولی بخونی میشی دارو فروش، ولی اگه توی یه دانشگاه تاپ بخونی شانس اینو داری که بتونی دارو ساز بشی. ینی بندازنت تو همون آزمایشگاه که میگی!
    دانشگاه شیرازم نمیدونم.
    نمیرم شیراز.
    تمام.
  • ♛ ♛ آرین ♛ ♛
  • پس فقط من نیستم که باید پاهام رو با الگو روی کاشی ها بذارم...
    اونجاهایی که کاشی ها خیلی کوچیک میشن کارو خیلی سخت میکنه لامصب...
    ××
    من به عنوان یه دانش آموز ریاضی باید بگم دکترا باحال تر به نظر میرسن نسبت به دارو سازا |: فقط همینو از تجربی میدونم |:
    ××
    زیست هم خر است |:
    ته دلم مونده بود -_-
    ××
    من رتبه هفتصد و خورده ای آوردم. انتخاب دهمم دانشگا گیلانه |:
    همه میگن آرزوی قبول شدن تهران و اصفهان و شیراز رو با خودت به گور ببر همون گیلان قبولی |:

    معنی واقعی واژه ر+ی+د+ن
    پاسخ:
    نه خیلی ایم ما! صنف نداریم فقط.
    آره آره، لعنتی این سنگ فرشایی که تو شهرداری کار کردن اصن سر درده! البته خوبه اونجا همیشه شلوغه آدم نمیتونه زیاد به سنگ فرش اهمیت بده!


    من به عنوان دانش آموز تجربی باید بگم که موافقم با حرفت.


    خدایی خر است، خیلی جاهاش خوبه ها، ولی بعضی جاهاش خر است واقن!

    بابا هفصد ریاضی که خووووبه! چی میخوای دیگه! برق و مکانیک دوس داری حتماً که میگی بای بای تهران، وگرنه خوب قبول میشی! عمران تهران حتی مثلاً یا امیر کبیر همه چی تغریباً!

    اون که میگی واژه نیست! یه دنیا حرفه! ولی انصافاً خوبه.
    بنویس! من حوصلهم سر رفته :|
    پاسخ:
    فعلاً درشو بردار زیرشو کم کن آروم هم بزن.
    مینویسم ولی دری وری.
    پاک میکنم بعدش.
    سلام پویا،اصن به ذهنم نرسیده بود که خب تو نمیتونی کامنت بذاری...من که میتونم =)
    خوبی؟؟
    آقا تبریک..!
    الهی تب کنم شاید دکترم تو باشی ^___^ (بگو خدا نکنه)
    خوشحال شدم،ایشالا که خعلی خعلی موفق باشی!
    نه بابا،توی شخصیت رمان غرق نشدم،فقط وب نویسیامو معقولتر کردم و از اون فاز دلقک بیرون اومدم تا حدودی...ولی هرچی نیگا میکنم میبینم دارم مث سابق می نویسم =|

    دیگه اینکه همچنان آرزوی موفقیت و ترقی دارم واست =)

    +رمانو هم دارم می نویسم هنوز...

    پاسخ:
    سلام، به ذ هن منم نرسیده بود باور کن.:دی
    مرسی بد هم نیستم. ینی میشه آدم شمارو بینه بد باشه مگه؟! ;)
    تبریک چیه! نه بابا، خبری نیست که!
    خدا نکنه ولی سعی میکنم اینقد دکتر مهربونی باشم که مریضام تند تند تب کنن(قصاب محلمون اینقد مهربون بود که همه محل رگای قلبشون گرفته بود!)
    مرسی باز هم.
    خوبه که مثل سابق مینویسی، البته من نمیدونم سابق چجوری بود یکم شوکه شدم.:دی

    منم واقنه واقن منونم و واقنه واقن آرزوی همه چی دارم واست ینی اصن همه چی ها! هر چی خوبه.=))

    +خوبه خوبه. منتظر خواهیم ماند تا هر موقع که بخواد تموم شه بعدش چاپ شه. :)
    واقعا هیچجا خونه خود آدم نمیشه! خوبه موفق باشی
    پاسخ:
    هیچجا که خونه آدم نمیشه واقعاً.
    بتون تبریک میگم^_^
    انتخاب خوبی کردین^_^
    من پیشنهاد میکنم با موهاتون خدافظی کنین^_^
    برادرم ترم یک کلی مو داشت
    الان که ترم هشتی عه کله کچل شده^_^
    دکتر باید کچل باشه^_^
    پاسخ:
    خدا نکنه!
    دوس دارم موهامو!
    شاید در حین تحصیل ریز ریز مو بکارم تابلو نشه.:دی
    من میخوام بلند کنم فعلاً که اگه ریخ حداقل دو سه تا عکس با زلف پریشون داشته باشم.:دی
    بگو خوشبختانه! حالا ک انتخابش کردی بش خوش بین باش
    موفق باشی
    از همین الان هم سفید شدن موات بر اثر پیر شدن توی و روی اون کتابا و حجمشون و چنننندون سال درس خوندنو بهت تبریک عرض میکنم!!
    پاسخ:
    خوشبینم.
    ایشالا.
    من از همین الان موهام سفید هستن، نریزه من راضیم، جوگندمی دوس دارم.:)
    ممنون.
    اخرش چیکار کردی؟ پزشکی سنندج یا داروسازی شیراز؟
    پاسخ:
    پزشکی اگه خدا بخواد.
    به این نتیجه رسیدم که هیچچی پرستیژ پزشکیو نداره:)
    متاسفانه یا خوشبختانه.
    پس بنده چقدر +ر+ی+د+م+ به انتخاب رشتیتان!
    آقا اینکه میپرسن چند شد رتبت خیلی رو مخه اما من خودم شخصا دارم از فوضولی میمیرم بدونم بعضیا چیکار کردن
    پاسخ:
    تو در درجه بندی کسایی که ریدن به انتخاب هایمان در اون ته مها به سر میبیری! ببین بقیه چه کرده اند عجیجم.
    من خودم دارم میمیرم بفهمم بعضیا چیکار کردن؟!
    لامصب از روز کنکور غیب شده! نه میدونیم زندس، نه میدونیم مرده، الان قشنگ ممکنمه 2 رقمی آورده باشه، ممکنه آورده باشه 10000.
    به نظر من اگه به دارو سازی علاقه مند هستین فکر بازار کار رو نکنین،،،
    دانشگاه شیراز خیلی هم خوبه،،،شیرازم خوبه،،،از نظر سطح علمی هم دانشگاه خوبیه
    ولی پزشکی خب پرستیژ بالا تری داره و به علاوه بازار کارش بهتره،،،و زود تر به بازار کار میرسه
    ینی شما مدت زمان طولانی تری رو باید صرف کنین تا یه داروخانه داشته باشین ولی از ترم هشت به بعد پزشکی حقوقی هر چند ناچیز ولی بتون داده میشه^_^
    همه ی جوانب رو بسنجین و بهترین تصمیم رو بگیرین
    امیدوارم موفق بشین^_^
    اینا هم از برادرم پرسیده بودم گفت بگم بتون^_^
    پاسخ:
    اونو که هم میکنم هم نمیکنم.
    موافقم ولی دیگه تا خدا چی بخواد.
    به خاطر همین پرستیژ بیخیال شدم دارو رو تا حدود زیادی.
    من کلاً تو داروسازی هم به فکر داروخونه زدن نیستم.
    منم خودم امیدوارم موفق بشم.
    مرسی از برادرتون.

    شیراز کلا دانشگاهاش معمولی نزدیک به توپه خیلی تفاوت چشم گیری بین سطح رشته های مختلفش نیست ولی پزشکی سنندجو نمیدونم
    (نیست که من سابقه تحصیل تو این دانشگاها رو دارم :)) ولی چون خودم دارو میخوام و شهرم هم شیرازه اطلاعاتی رو از دانشجوهاش هم از کسایی که سابقه کار تو دانشگاهاش داشتن گرفتم که نتیجهش همین بود.) بعد این که فقط رشته و دانشگاهشو ملاک قرار نده و به امکانات شهری هم توجه کن چون قراره ٦ ٧ سال تو یه شهر دیگه باشی.
    پاسخ:
    مرسی که!
    شهرم که خوب شیراز خوبه ده! همه چی هم که آرومه تو شیراز.:دی
    سنندجم خوبه، اصن همه جای  ایران سرای  من است.
    الان مشکل این نیست که بقیه جاها خوب نیست، مسئله اینه هیچ جای دنیا رشت نمیشه! ایران فقط 46! 3> 3> 3>
    خب من که طرف رشته ی خودمو میگیرم :))) ولی اول و آخرش جفتش شیش هفت سال آس و پاسی و بدبختی داره! ولی دارو بعد از شیش سال نتیجه میده در صورتی که پزشکی بعد از هفت سال تازه میشی یه پزشک آس و پاس :|
    اضافه میکنم که بذار سایت دانشگاهتو ببین.... اون وخت میفهمی سایت سنجش چه آهویی بود :))
    پاسخ:
    منم بودم طرف رشته خودمو میگرفتم. و اول و آخرشو هم قبول دارم.

    :)))

    تعریف سایت دانشگاهو شنیدم :دی
    چقد پزشکی و داروسازی بعد از یه هفته خیره شدن به رشته های ریاضی، غریب و ناآشنا به نظر میان!! O-o
    پاسخ:
    حق داری والا!
    منم یه هفته سرم تو دفترچه میبود الان میگفتم ریاضی چیه.
    خوبیش اینه من فقط فکرم تو دفترچه بود:دی
    اگر تو هم انتخاب رشتتو گذاشتی فردا، اینو بخون وگرنه که خب هیچی، نظر بیفایده ایه.

    چند روز پیش با یکی از بستگانم بحث انتخاب رشته و تفاوت های پزشکی و دندون و دارو بود، که حرف توبی زد. گفت دارو راحته، سرراست تره، زودم میتونی به کارت برسی، ولی پیشرفتی توش نیست. پزشکیو مثلا بعد میتونی از بین تخصص های گوناگون یه چیزی انتخاب کنی، ولی اون خودش تهشه دیگه!

    البته خب بازم ملاک علاقه ی خودته دیگه، من چون هیچ وقت دارو دوست نداشتم نمیتونم نظر درستی بدم، سر رشته ای هم ندارم کلا که لازم باشه نظری بدم اصلا:)) ولی این برداشت کلی م بود که کوتاه ام بود.
    (توی پرانتز هم بگم اگه مشکلی نداری، حدود رتبه ت رو بگو لطفا، که بتونم وضع سال بعد خودمم بسنجم یه جورایی)
    پاسخ:
    من امروز میزنم بره.

    حرف خوبی زد.

    مرسی که وقت گذاشتی.
    (توی برانتز بگم که من خیلی بد آوردم=2200 و اینکه معدل کتبی دیبلمم بود 16.68 بس هیچچی برای نگرانی وجود نداره)
    خوش به حالت که رشته ای که دوست داری می تونی قبول بشی 

    موفق باشی :)

    پاسخ:
    ممنون ولی همچنان خیلی بده انتخاب.



    مرسی:)
    :
    :
    :
    :
    :
    :
    :
    :
    پاسخ:
    $
    $
    $
    $
    $
    $
    $
    $
  • ✗✗panteaaa ✗✗
  • شیراز جزو دانشگاه های توپ و تاپه :-"

    برو شیراز حدمن ، مخصوصا اگه دارو هم دوست داری :-"

    یه جوری مشاوره میدم حالا انگار هشت سال پزشکی عمومی تمام کردم سابقه مشاوره شش ساله ی قلم چی هم دارم :|

    ×××

    خرها خیلی گناه دارن ، واقعا نمیفهمم چرا میگن خر ، خر بی گناه ترین موجود کره ی زمینه ، هیچ کاری به کار دیگر مخلوقات نداره :-" من نظرم اینه که گراز جانشین خر بشه ، مثلا کنکور گراز است

    امتحان گراز است :-" و غیره

    ×××

    جزو آرزوهای بچگی من این بود که طبق به قول خودت یه ریتم یا الگوریتم پا بزارم رو این سنگ فرش ها ، یه وقتایی پاهام کش میومد ولی حاضر نبودم ریتم رو بشکنم :|

    ×××

    یه استاد خوبی دارم

    یه بار به من گفت اگه واقعا به چیزی علاقه داشته باشی

    صد در صد میتونی ازش پول دربیاری

    و مطمئن باش که از گرسنگی نمی میری -_-

    پاسخ:
    بله شیراز خوبه.
    آخه خیلی سخته! سر اینکه این دارو رو قبل اون بزشکی بزنی کل آیندتو عوض میکنه!
    نه بابا! مشاورای قلمچی انگار خیلی احالن.

    آخه گراز لقب یکی از دوستان گل منه که خیلی هم بسر خوبیه. گراز بد نیست که!

    منم همین کارو میکردم، حتی تو آسفالتم روی ترک های خاصی بامو میذاشتم.

    استاد خوبت حرف خوبی زد و استاد خوب منم حرف خوبی زد که گفت تو از ترم سه به بعد فقط دنبال بولی!(من p ندارم خودت بفهم چی میگم.)
    وای خیلی سخته.

    چرا شیراز؟
    به فیزیوتراپی هم فکر کن رشته خوبیه :)
    پاسخ:
    وقتی پزشکی دانشگاه درست حسابی قبول میشم فیزیو تراپی احمقانه به نظر میرسه.:))
    رشته خوبیه البته ولی واس الان من نه.
    شیراز چرا؟
    چون دانشگاهی معتبر و شناخته شدست توی یک شهر بزرگ و خوب.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی