عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

من اساسن خیلی حال می کنم با گیر الکی دادن.
به خودم ، به شما ، به اونا ، اینا و ... ، ولی از اونجایی که جدیداً خیلی خودم پسر گلی شدم ، به خودم انتقادی وارد نمی دونم پس همون به شما ، اونا ، اینا و .... ، انتقاد وارد می کنم.
در ضمن آگاهی از نظرات شما باعث خرسندی منه.

آخرین نظرات

میمونیت!

سه شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

چرا ما میمون نیستیم؟

نه خیر ، اشتباه نکنید ، نمیخوام الان از این اشعار فلسفی واستون ببافم.

من بیشتر میخوام واستون دلیل بیارم که بعضیا واقعن میمونن.

بعضیا میگن میمونا میمونن (یا ما میمون نیستیم) چون آدما از چیزای جدید نمی ترسن.

خوب به نظر من این عقیده قابل تامله ، چون آدما از آتیش نترسیدن و به جای فرار از اون ازش استفاده کردن ، باهاش خودشونو گرم کردن ، غذاشونو پختن ، غذای پخته انرژی کمتری واسه هضم شدن میخواست پس آدما انرژی بیشتری واسه فکر کردن داشتن ، غذای پخته واسه جویدن آرواره ضعیف تری نیاز داشت ، آرواره ی ضعیف تر  ماهیچه ی کم تری میخواست ، ماهیچه ی کمتر جا رو واسه مغز بزرگتر باز کرد و در نهایت (شاید) همین انتخاب ساده ما رو ما و اونا رو اونا کرد.

همون طور که احتمالن خودتون می دونین من این حرفا رو واسه افزایش اطلاعات عمومی شما نزدم.

قضیه از اونجا شروع میشه که بنده در یه سری کلاسای آنلاین شرکت می کنم و مجبور میشم برم اینترنت پر سرعت بگیرم ، بعد این اینترنت پر سرعتش که به اسم یک مگابایت بر ثانیه انداختن به بنده سرعت دانلودش از 2 کیلوبایت بر ثانیه تجاوز نمیکنه.!

حالا کاری ندارم که چرا فلان و بصار که نمیدونم سرعت اینترنت پایینه و شرکتا دروغگو اند و... ، مشکل اصلی من با میمون  هاست.

مشکل اینجاست که بعضیا آدم اند صرفن چون 46 تا کروموزوم لعنتی تو هسته ی هر سلول سوماتیک لعنتی ترشون هست (غیر از اریترویست هاشون البته)

این آدم ها اگر سر دو راهیه فرار از آتیش یا دوستی با اون قرار می گرفتن ، الان میمون بودن.

همین آدما هستن که فکر می کنن پیشرفت تکنولوژی فقط واسه مقاصد شوم استفاده میشه، همین آدما هستن که نمی فهمن آدمی که بخواد برای مثال فیلم خاک تو سری ببینه ، اینترنت پر سرعت نداشته باشه با دایل آپ می بینه ، دایل آپ نباشه با فلش از دوستش میگیره ، فلش نشد ، سی دی ، نشد وی اچ اس ، نشد جمعه شب تلوزیونشو بر میداره میره کنار دریا1 تلوزیون روسیه رو می بینه ، ولی کسی که میخواد واسه مقاصد سودمند استفاده کنه نمیتونه جمعه شب از تلوزیون روسیه سود ببره.!

میدونین چیه؟ آدمی که مثلا تو چاد به دنیا بیاد دلش میسوزه و میگه چرا کشور ما هیچ چی نداره تا پیشرفت کنه ، ولی کسی که تو ایران به دنیا میاد ، دلش بیشتر میسوزه که چرا کشور ما همه چی داره ولی یه عده آدم! توش از آتیش می ترسن ، خودشونو گرم نمیکنن باهاش ، غذاشونو نمی پزن ، برای جویدنش انرژی زیاد میخوان ، انرژی زیاد ماهیچه ی بزرگ میخواد ، ماهیچه ی بزرگ به مغزشون اجازه ی رشد نمیده و تا ابد میمون 46 کروموزومی می مونن.

*1: همون طور که میدونین اتمسفر زمین چند لایه است ، مرز بین دوتا از این لایه ها ، امواج رادیویی رو بازتاب میده ، فرستنده های رادیو و تلوزیون برای پوشش محدوده ی بزرگتری از زمین از این اثر استفاده می کنن و امواج رو به جای فرستادن به سمت پایین به سمت بالا میفرستن تا بازتابش به محدوده ی بزرگی برسه ، آب (دریا مثلا) برای امواج رادیویی جسم کدر محسوب شده و اونو بازتاب میده.(مثل آینه برای نور مرئی) در نتیجه اگه دریا زیاد مواج نباشه ، سطح آب و مرز اون دوتا لایه ی اتمسفر مثل دوتا آینه ، امواج رادیویی رو هی به هم پاس میدن تا برسه به ساحل که میشه یه جایی مثل سواحل ایران حالا دیگه فکر کنم قضیه ی لب دریا و تلوزیون روسیه هم که احتمالاً واستون مجهول بود معلوم شد.

پ.ن:این شماره1 رو بر خلاف اون قضیه ی میمون ها برای افزایش اطلاعات عمومی شما نوشتم.:D

پ.ن2: عیدتون هم میمون و فرخنده.!!

  • ۹۴/۰۱/۰۴
  • ۱۲۰۷ نمایش
  • pou617

آدم

میمون

چاد

کشورم

نظرات (۱۹)

  • دختر خاکستری
  • خب از همین دلم میسوزه که با اینهمه منابع و معادن و مخازن و اینا الان جهان سومی هستیم :|
    کشوری که رتبه سوم گازی و توی دنیا داره هنوز خیلی روستاها که هیچی شهرهاشم گاز نداره :||
  • احسان اسکندری
  • آقا، آقا، دور از جون میمون 
    پاسخ:
    واقعاً.
    =))
    خیلی صادقانه بگم تا حالا انقد از حس بدبختی یکی دیگه روحیه نگرفته بودم :دی
    پاسخ:
    :)

    هر وقت بحث یه جوری به زیست مرتبط میشه من احساس بی سوادی میکنم! مخصوصا که میدونم تا آخر عمرم هم یاد نمیگیرم این چیزا رو! یه احساس بدیه! (البته اینایی رو که گفته بودی بلد بودم از همون یه ذره زیستی که خوندم قبلا! ولی احساساتمو گفتم که خالی شم یه کم!)
    در مورد بخش فلسفیشم الآن حرفی ندارم بزنم. قبلا خوندم این پستتو الآن از جوش اومدم بیرون!
    پاسخ:
    خوب در عوض من همیشه یک اسکل در زمینه ی کامپیوتر باقی خواهم ماند ، و در روزگاری که آینه ی حموم هم وای فای خواهد داشت ، کامپیوتر خیلی مهم تر از زیست شناسیه.
    حس بدی هم نداشته باش.
    راستی یادم رفت بگم یه خبر خوب آیدین برگشته
    پاسخ:
    ممنون.
    سلام مثل این که منو اشتباه گرفتین !!من تازه واردم:))
    پاسخ:
    مثل اینکه شما رو اشتباه گرفتم!
    از اون اتفاقاتی افتاد که وقتی آدم میخواد یه چیزی رو یه چیز دیگه بخونه میتونه پرنیا رو پرنیان بخونه.!
    حالا ببخشید.
    سلام پویا خان بازم شما!!!که حداقل یه سری به وبلاگ میزنی راستی از آیدین خبری داری؟
    پاسخ:
    سلاااااام خوبی؟
    از آیدین نمیشه ماشالا خبر نداشت.!
    اگه منظورتون اینه که خوبه یا نه ، خوبه ، ولی اگه منظورتون اینه که چرا به 1طنز سر نمیزنه ، خوب الان سرش شلوغه ، خیلی مشغول بیکاری شده ، مثه خودم البته ، تا بحال اینقد بیکار نبودیم نمیتونیم درست برنامه ریزی کنیم به کار های نداشته مون برسیم!
    بعد جواب خصوصی هم میشه بله ، تجربی. الان که بلاگتونو بستین نمیدونم جواب خصوصی ها رو کجا باید داد!

    ازین کلاسای به درد نخور!
    پاسخ:
    یه راهنمایی میکنم:
    من فردا کنکور دارم ، الان دارم نظر شما رو  جواب میدم.!
    همچنین شما رو به مطلب مشکل از ذاته در همین بلاگ راهنمایی می کنم که ببینید هر چیزی که واسه من بتونه جای خوندن کتابام جواب بده از خوندن کتابام بهتره.!
    البته در به درد نخور بودن این کلاسای بدرد نخور تغییری ایجاد نمیکنه.
  • میلاد فدوی
  • زیباست :)

    مرسی از نگاه گرمتون 
    شما میتونی مطالبتو برای ما بفرستی تا با اسم خودت پست کنیم
    پاسخ:
    ممنون.
    خوب عمو جان من مطلب نویس بودم ، بلاگ خودم مینوشتم!
    با اسم خودم هم میذاشتم.
    Ajab dalile JaleB AvkrD!
     Man az y Mohandas mokhaberat porCdam y JavaB dad tarjih Midam darbarash harf nazanam!!!
    khune khodeto kaCf nakon in keshvar BadbakhT Haye bishtari dare!!
    پاسخ:
    هئی ، کمند ، هئی.
    بلاگتو حذف کردی؟ عراق حمله کرده ، چرا همه با هم یهو منقرض میشین؟؟
  • حمید اسماعیل زاده
  • مطلب خوبی بود، مخصوصا مراتب استفاده منفی و شبکه روسیه ...

    عید شما هم میمون
    پاسخ:
    ممنون ، بد آموزی داره بلاگ من اصن... .
    سلام وب جالب داری
    مطلبت هم که جای تامل داشت
    اگه مایل به تبادل لینک هستی خوشحال میشم منو با عنوان وبم لینک کنی و ی پیام بده تا وب زیباتو لینک کنم
    پاسخ:
    ممنون ولی تبادل لینک نمی کنم.
  • سُر. واو. شین
  • کلاسای آنلاین کانون به نظرم زیاد بازده ندارن. خودت بهتر میتونی جمع بندی کنی. البته شرکت نکردم من ولی اگه مث کلاسایی باشه که معمولا عصرا میذاره خب خودت بخونی بهتره.

    علت سرعت پایین اینترنت تو ایران یچیزی تو مایه های همون دلیله که از فصل 3 زیست پیش تو کنکور خیلی کم سوال میدن. امیدوارم منظورو بگیری :D


    پاسخ:
    منم بیشتر خودم خوندم ولی بعضی کلاساش انصافاً خوب بود ، شخصا از جمع بندی فیزیک 1 خوشم اومد. فرمولای خوبی داشت که نه تو گاج بود نه تو خیلی سبز.

    متوجهم. :دی

    محاسبه احتمال یا رسم الگوریتم و ... برای این مسعله به داده های آماری زیادی نیازمنده که در دسترس نیست وا3 همین حسی حساب می کنن!
    ممنون!
    احسنت!
    کلا احتمالش کمه کسی با وجدان آسوده بیاد نت!!!!
    به شما اطمینان میدم!
    پاسخ:
    چطوری دقیقاً حساب میشه احتمالش؟؟
    به شما اطمینان می کنم.
    ینی خوشم میاد خودت به شخصه به جای همه ی دوستان که در غیبت صغری و کبری به سر می برن حاضری میزنی.:دی
    بزار این اول کاری بگم سال نو مبارک
    ببخشید دیگه قسمت نشد حضوری ببینمت بهت بگم
    آقا برگشتی ولی علاوه بر دست پر با دل پر!! برای من جالبه که همون چیزی که باعث اومدنت به وب میشه درست کار نمیکنه و باعث ناراحتیت شده و بعد همون باعث شده بیای و بعد مدتها مطلب بنویسی در حالیکه اصلا نمیتونی ازش استفاده کنی که حتی مطلبتو بزاری که در نوع خودش جالبه و به نظرم باید از اون شرکت خدمات دهنده نهایت تشکر رو به انجام رسوند:دی
    ولی من فکر میکنم این مقوله میمونیت به وجود نیومده بلکه وجود داشته یعنی وقتی انسان ها داشتن زیاد میشدن یه تعداد از این میمونها هم که شبیه انسان ها بودن همینجوری سرشونو انداختن پایین و وارد جوامع شدن و شرایط محیطی باعث شد دیده نشن... حالا به هرحال
    خواستم بیام و بگم سال نو مبارک البته همون اول گفته بودم ولی چه کنم باید بگم سال میمونی داشته باشی

    پاسخ:
    شما هم سال بزتون میمون باشه.
    ایشالا به لطف حاج کاظم قلمچی جمعه شما رو زیارت می کنیم.
    خوش بگذره و دیگر هیچ.

    از زمان کنکور هم خلوت تره!!!
    پاسخ:
    نمیشه یک بار من با وجدان آرام و خیال آسوده بیام نت؟؟
    نمیشه هی یکی نگه کنکور ، کنکور؟
    ماشاللا بابام که هر روز صب ازم می پرسه چند روز مونده تا کنکور؟
    اینم از اینجا. دو نقطه دی. :دی
    اینترنت مبارکه :))
    پاسخ:
    اتفاقن خیلی هم نا مبارکه.
    اینترنت 1مگ گرفتم بعد با اینترنت گوشیم میام نت با این سرعت.!!!
    بهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههله!
    1.نقد علمی نیاز نیست بنمایم برم سر اصل مطلب!
    ایکاش میمون بودن بعضیا! وضع خرای تر از این سخنان است!!!
    2. اول فکر کردم میمونیت از مهمون + یت میاد
    3. بههههله!!!
    4. احسنت! 
    5. یه عید مبارک نگفتی اینقدر دلت از میمونا پر بود :)))
    پاسخ:
    1-نه بابا بیا نقد علمی هم بنما.
    2-خوب احتمالاً حق داری انتظار داشته باشی کسی که الان 8 ماهه پست نذاشته راجب نوروز و مهمون و اینا بنویسه.
    3-چار دست و پات نعععععععععععله
    4-فتبارک الله احسن الخالقین
    5-عیدتونم مبارک ، به تو ولی گفته بودم قبلا.:دی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی