عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

عاغا ما غلط بکنیم!

I might be wrong , but I struggle not to be

من اساسن خیلی حال می کنم با گیر الکی دادن.
به خودم ، به شما ، به اونا ، اینا و ... ، ولی از اونجایی که جدیداً خیلی خودم پسر گلی شدم ، به خودم انتقادی وارد نمی دونم پس همون به شما ، اونا ، اینا و .... ، انتقاد وارد می کنم.
در ضمن آگاهی از نظرات شما باعث خرسندی منه.

آخرین نظرات

وکیل

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ

می خواستم پستی بنویسم در مورد اینکه آیا حکومت مسئول بردن مردم به بهشته؟؟

یا بهتر بگم جهنم کردن زندگی به بهانه ی بردن به بهشت.!
ولی فکر کردم چه چیزی به صراحت و سلیسی قرآن کریم؟!!

پس فقط نقل می کنم:


إِنَّا أَنْزَلْنَا عَلَیْک‌َ الْکِتَاب‌َ لِلنَّاس‌ِ بِالْحَق‌ِّ فَمَن‌ِ اهْتَدَی‌ فَلِنَفْسِه‌ِ وَ مَنْ‌ ضَل‌َّ

فَإِنَّمَا یَضِل‌ُّ عَلَیْهَا وَ مَا أَنْت‌َ عَلَیْهِمْ‌ بِوَکِیل‌ٍ (زمر: 41)

((ای پیامبر)همانا ما این کتاب را بر تو نازل کردیم برای مردم،به حق

پس هرکه هدایت یافت به سود خود اوست و هر که گمراه شد

تنها به زیان خود اوست و تو وکیل و مدافع آنها نیستی.

  • ۹۳/۰۳/۱۱
  • ۷۷۹ نمایش
  • pou617

نظرات (۲۱)

  • سادات رضوی
  • حکومت مسئول بردن مردم به بهشت نیست اما موظفه که حافظ نظم و امنیت اجتماع باشه در یک حکومت اسلامی ظواهر دین باید رعایت بشه 
    حکومت مسئول اجرای احکام اجتماعی دین هست احکام فردی دین به خودشون ربط داره 
    تا حالا دیدی حکومت به نماز مزدم گیر بدهو بگه: هی فلانی تو چرا نماز نمیخونی!؟ 
    پاسخ:
    مثل اینکه بعضیا میخوان به نماز خوندن مردم هم گیر بدن.:)
    شما سر لفظ وکیل مدافع شیطان هنوز دلگیرید؟!
    بی خیال، فقط یه اصطلاحه.
    این درست نیست با این دید هر کس از این به بعد نظری داد وصلش کنید به نظری که اول داده.
    در مورد ترجمه به چند تا قرآن سر زدم همه زده بود «وکیل» و وکیل مدافع نبود.
    معلمتان یه چیزی گفت ولی متنی که شما کپی کردید که با این فونت از دهان مبارکش در نیومده!
    پاسخ:
    با اون لحنی که گفتید وکیل و مدافع خوب یکم فید بک زده شد در پس ذهنم.
    منم باور کنید دلگیر نیستم.
    آیه رو کپی کردم ولی ترجمه ی معلم دینی مان را نوشتم.:)

    ولی حضرت محمد(ص) برای دین و فرهنگ مردم تلاش خودش رو کرد. مثل دولت محترم دایورت نکرد به 010

    یه سوال!
    دقیقا به وکیل مدافع اشاره شده؟ ترجمه رو میگم
    پاسخ:
    چی بگم!
    ترجمه ای بود که معلممان گفتند.
    شما باعث شدید من به نتایج مهمی برسم که اگه فلسفه یا زبان شناسی می خوندم می تونست تز دکتری ام باشه.
    مثلاً اینکه درک هر انسانی از یک واژه میتونه متفاوت باشه(مثه رنگ ها که درک هر کدوم ما از یک رنگ از بقیه متفاوته.)
    برای مثال شما منو وکیل مدافع شیطان خطاب می کنید من اول فکر می کردم چیزی که شما شیطان می نامید همون چیزیه که من راجب شیطان فکر می کنم.
    ولی با این نظرتون من ممنون شدم که منو به دفاع از شیطان متهم می کنید چون وقتی من میتونم با نوشتن یک آیه ی قرآن از شیطان دفاع کنم باید بگم چیزی که شما شیطان می نامید برای من محترمه و من افتخار می کنم که ازش دفاع کنم.
    خیلی به خودم امید وار شدم که منو قابل دونستین که بیاین،سر بزنید ونظر بذارید.
    از کتاب هایی که معرفی کرده بودید هم آزادی و ضرورت رو تغریباً تموم کردم. :))

    «حکومت قرار نیست وکیل وصی مردم باشه ، حکومت نوکر کسی نیست و اینجوری نیست که هر اقدامی میکنه برای خوشبختی همه باشه.»
    حکومت وظیفـــه داره در جهت بهبود جامعه و خوشبختی مردم کار کنه! و این اسمش نوکری نیست!
    سینا==>
    یعنی شما میگی بزوره یا نه ؟
    نه در جریان نیستم ولی خب از این مطلب میشه فهمید موضوع چی هست .
    اولین بار نیستکه میشنوم " مگه بهشت بردن به زوره ؟!" در حالی که جمله ای 100 در 100 غلطه 
    از رنگ چهار راه خوشم نمیاد
    ببخشید غلط نگارشیمو !
    پاسخ:
    من خودم غلط نگارشی ام.
    ( ادامه نظر قبلیم ! )

    دموکراسی یا به عبارتی همان مردم سالاری هرگز برای جمهوری اسلامی تعبیر درست تری داره به اسم " مردم سالاری اسلامی " 
    این نوع جدیدی از مردم سالاری یا به قول شما دموکراسیه که توش پاکی و طهارت از نوعی که در اسلام تعریف شده نسبت به خواست مردم ارجعیت داره. 
    میدونم کسی که مومن واقعیه هرگز لائیک نمیشه ولی حکومت کاری به مومن بودن کسی نداره . حکومت به سالم بودن جامعه کار داره.
     اگه خیلی قوانین آزاد بشن( قوانین فراتر از حجاب ) و به دوران شاهنشاه برگردیم از تعداد افراد مومن کم نمیشه ولی باز هم جامعه سالم تری داریم ؟ 

    پاسخ:
    مگه من گفتم باید به عقب برگردیم؟؟
    اصن شما در جریان مباحثه ی آقای احمد خاتمی (نماز جمعه تهران) و رئیس جمهور نیستی احتمالاً واسه همین از اول بد برداشت کردی.
  • کمند سلیمانی
  • =)) ىعنى ترکىدم اىن گفت و گوى بىن تو  و شهرىار رو خوندم!
    البته امروز دچار مرض خنده هم شدم!
    من از الان منتظر پست فردام :دى
    حکومت قرار نیست وکیل وصی مردم باشه ، حکومت نوکر کسی نیست و اینجوری نیست که هر اقدامی میکنه برای خوشبختی همه باشه. 
    حکومت برای نفع ملی کار میکنه نه نفع شخصی وقتی این بی حجابا رو که مثل موروملخ ریختن تو خیابونا رو جمع میکنه در واقع به اون بی حجابا لطف نکرده بلکه به کثیر جمعیتی که این انقلاب رو برپا کردن لطف میکنه .
     به نظرت سنگسار کردن افراد به معنی اینه که میخوان اون شخص بره بهشت ؟ نه به خاطر اینه که بقیه عبرت بگیرن و از این غلطا نکنن . 
    به هر حال منم نمیگم حکومت گل و بلبلی داریم ولی خب اون چیزی که تو ذهن خیلی هاست و اجرای سکولاریسم رو قبول ندارم ، کسی اگه معترضه بره خارج 
    پاسخ:
    مرسی دموکراسی.
    ولی من فکر می کنم شما طلا رو تو پهن هم بندازی طلاست.
    ینی کسی که ایمان واقعی داره تحت هر شرایطی مومنه.
    و اینکه اگه چوب هم بکنی تو آستین مردم بد تر میشن که بهتر نمیشن.
    چقدر سریع جواب دادی؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    دادم دیگه مشکلی داری بیا 4را وحدت دعوا.!!
    من با حرفات موافقم
    ببخشید اگه ناراحتت کردم :(
    پاسخ:
    کی باشی که منو ناراحت کنی؟ :دی
    چرا عصبی شدی! :-SS
    بابا شوخی کردم  :-O
    پاسخ:
    عصبی؟
    من؟
    چرا توهین می کنی؟؟
    ماشالله
    سیاسی شدی برادر!!!!!
    پاسخ:
    سیاسی؟؟
    من؟؟
    چرا توهین می کنی؟؟
    نوشتن یه آیه قرآن سیاسته؟؟
    اگه کسی از آیه قرآن احساس خطر می کنه یک مشکلی داره دیگه.!!
    پس من سیاسی نشدم.:دی
  • آیدین همتی
  • خیلی باهات موافقم.
    ولی یک انسان در یک جامعه باید عرف جامعه رو تا حدی رعایت کنه.
    کاش به همه جای قرآن همین‌قدر توجه کنیم نه فقط جاهایی که به نفعمونه.

    آقا این دو تا مورد به معنای مخالفت باهات نیستا! من موافقم. ولی اینا رو هم به مطلب بالایی اضافه می‌کنم.
    پاسخ:
    من مطمئنم یک روحانی(آقای رئیس جمهو) به اندازه ی کافی به فکر عرف جامعه هست.
    نیازی نیست هی بش گیر بدیم.
    و من به شخصه فک نمی کنم که دلواپسی یه عده ربطی به حجاب داشته باشه، بیشتر واسه قدرت نماییه.;)
    در ضمن راجب سومین خطت می خواستم بنویسم.
    سلام
    میدونم بحث بحث حجابه .
    حجاب بحثی نیست که به یک نفر مربوط باشد ، زن حجاب میکند چون از دید نا محرم دور باشد . من دزدی میکنم ، چرا پلیس جلوی من را میگیرد ؟ من خودم مسئول بهشت و جهنم خودم هستم ، چه ربطی به پلیس دارد ؟
    بحث اینه که خدا تو قرآن گفته وقتی کسی ایمان نیاورد نباید پا فشاری کنی ولی اگه خواست مسلمان ها رو هم از دینشون بندازه باید وارد عمل شد.
    پاسخ:
    بحث سر حجاب نیست.
    سر اینه کا حتی پیامبر اسلام هم وکیل و وصی مردم نیست چه برسه به... .
    چقدر جملات اولت خوبن :)
    به جز موافق بودن  نظری ندارم که بگم.
    پاسخ:
    ممنون.
    بردن مردم به "بهشت"؟!!!
    کاش این جوری بود!
    پاسخ:
    بله.
    متاسفانه جهنم کردن زندگی برای مردم به بهانه ی بردن مردم به بهشته.
  • کمند سلیمانی
  • Kamelan doroste 100%  movafegham k kasi maUle karaye digaran nist!
    Khoda ro shokr post jadid!
    پاسخ:
    این که پست نیست، نقل قوله.
    الان پست فردا به حالت انتشار در آینده قرار داره و فردا پست خواهد شد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی